Vaktbock

Här är mitt kök snedstreck förråd. Det är här jag wookar mina grönsaker, diskar mina kaffekoppar samt förvarar allt möjligt som inte riktigt får plats någon annanstans.

Allt som allt är det ett trevligt tillhåll som blott har ett litet problem. Det råkar nämligen vara beläget längst in i den djupa korridor jag delar med ett gäng andra kufar och för att ta sig mellan kokplatta och matbord kan man om man har otur bli tvungen att vandra genom inte mindre än fyra dörrar. 

Att vandra genom fyra dörrar med famnen full av rykande kastruller och smutsdisk i mängd kan vara utmaning nog, men vad som kan göra det hela än mer besvärligt är faktumet att minst två av dessa dörrar för att minimera risken för stöld av julpynt bör vara låsta. 

Klipsk som jag är har jag dock hittat en lösning på problemet. 

Istället för att vid varje framochtillbakaspringning låsa upp och låsa dörrackarn har jag skaffat vaktbock. En trofast vän som skrämmer bort både tjyvar och ibland även mig själv. 




Back off säger vaktabocken och stirrar på varje tjyv med förebrående min. Praktiskt. 




Kommentarer
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

Åh! Vad gemytligt.

2011-03-23 @ 14:36:58
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Ikea-Theres

Dagens mest underhållande läsning, säger jag! Vaktbocken gjorde mig på gott humör! Och då har jag ändå läst både Elle Decoration (tyska utgåvan, var väldigt tråkig) och vad mer... många långa mejl. Ida, ska du verkligen bli biblotikarie? Jag tycker att du ska skriva själv istället för att låna ut Strindberg och company!

2011-03-23 @ 21:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0