Grannarna del 1 (sport-öl-och-tunnhårighetsmannen)

Som ni säkert vet bor jag i någon typ av studentkorridorshalvkollektiv. Det betyder alltså att jag delar båd toalett och badrum med ett gäng totala okänningar. Okänningar jag inte sett röken av på två månader, undantaget en farbror i joggingkläder jag snickesnackade med en afton för någon månad sedan. 

Detta försätter oss alltså i en ganska underlig relation till varandra, med tanke på att vi dagligen klär av oss nakna och sjunger hobbyopera i samma rum, fast vid olika tidpunkter, utan att ens veta vad vi heter.

Så. För att så att säga göra oss lite mindre främmande för varandra har jag helt enkelt gjort en enkel sanalys av mina sambosar, utifrån det enda jag egentligen sett av dem: deras shampoflaskor. Så, haka på!  Följ med på ett imaginärt besök hos grannarna mina. En presentation i fyra delar som börjar här och nu.



Låt oss börja med den mest lättplacerade flaskan, som jag helt fördomsfullt antar tillhör joggingfarbrorn i rummet längst bort. Farbrorn som dömt av det lilla jag skådat besitter båd muskelstyrka och motionsvilja. Antagligen rusade han direkt efter vårt lilla möte in i duschen och hällde en halv flaska Nivea Men Strong Power över sin manliga, starka och kraftfulla lekamen alltmedan han brölade ut någon fräck rockklassiker. 

Hade han inte vid vårt möte nämnt att han studerade något avancerat vid universitetet hade jag såklart hävdat att han arbetar som byggnadsställningsbyggare och sveper ett par, tre, tio bärs med sin polare Chris på stammishaket The Footballer var lördagkväll. Och med tanke på shampoot i frågas hårstråstärkande förmågor är han antagligen en svaghårad man, som lider en smula av åldersnoja och tunnhårighetskomplex  och därför lite halvmedvetet är på jakt efter stadga för såväl sitt hår som sitt liv i allmänhet. 

Känner du att du kan vara kvinnan/mannen för min granne sport-öl-och-tunnhårighetsmannen? Tveka då inte att höra av dig! Jag vet var han bor!




Håll även ögonen öppna för morgondagens granne: Hennakvinnan.

Kommentarer
Postat av: prussan

får man nyfiket fråga i vilken ålder "farbrorn" tros vara? :s

2010-10-27 @ 20:37:20
URL: http://prussiluskans.wordpress.com
Postat av: pelle

HAHHAHAHAHA! Varför ha ett sånt avancerat shampoo, när man är tunnhårig? Ett sista försök till hjälp, tro?



Är spänd över hennakvinnan!

2010-10-27 @ 21:18:29
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: mamma Nilla

Kallar du alla unga manspersoner för farbröder nu för ti´n? Har ialla fall gjort den reflektionen vid flertal tillfällen de senaste veckorna, när jag läst dina inlägg ;-)

2010-10-27 @ 21:24:39
Postat av: ida

Mor: Det är korrekt iaktaget. Man skulle kunna säga som så att jag fattat tycke för ordet och att jag därför överanvänder det en smula. Så kan det gå.

2010-10-27 @ 23:53:15
URL: http://idalinns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0