Tio grader

Det sägs att det var tio grader varmt i Zürich igår.

Typ så att långkalsonerna osade onödighet och så att de vita vårskorna hoppade fram ur sina gömmor alldeles självmant. Så att det inte gjorde något att åka lite vilse på vägen till filmochvindruvekvällen hos Karin, eftersom jag ändå inte behövde knäppa någon jacka eller snurra någon halsduk runt huvudet för att överleva en längre färd till fots. Istället promenerade jag i sakta mak jämte hundpromenerare med leenden på läpparna och vårkärisar med händer i andra vårkärisars händer och förbi aftonöppna kafeer med filtförsedda uteserveringar.

Jag tar tillbaka det där med tre långa månader kvar till vår. Nu ska vi plundra gran och dansa runtrunt församlingshemmet tills vi slinker ner i diket.


Kommentarer
Postat av: pelle

L

Y

X

2011-01-08 @ 19:02:31
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: ellen

Det stämde bra det. Var nämligen där då. Jag svettades och var sur över att jag inte tog på mig en svalare jacka :P Mot Sverige kändes det som sommar.

2011-01-13 @ 13:41:42
URL: http://ellencsordas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0