Bloggarns bästa tentamenstips

Jacob ska ha farlig tenta imorgon och nervösar sig lite inför mig. Det gör han helt rätt i tycker jag, eftersom jag ju trots min inte jättestora universitetserfarenhet är lite av en tentamensmästarinna, med nervositetshantering som främsta specialitet.

Här har ni mina bästaste tips, i viktighetsordning:

1. Måla naglarna i snygg färg. Vad som viktigt är vid kunskapsuttömmande tillfällen som dessa, är balansen mellan bekvämlighet och snygghet. Att ha något att tjusigt vila blicken vid då inspirationen sinar är minst lika viktigt som att bära ett par icke skavande braller. Nagelpiff är rätt läckerhetsnivå att lägga sig på.

2. Drick lagom mycket kaffe. Kaffe är lösningen på alla problem, utom möjligtvis sömnproblemen, och kan utplåna såväl sömnighet som leda och dåliga stämningar. Se dock till att hålla drickandet på en balanserad nivå. Framför allt innan toalettpausernas inträde, som ofta brukar ske sisådär en timme in i självaste skrivandet.

3. Ta med dig chokladbollar, förslagsvis hemmabakta, i riklig mängd. Inget löser en begynnande skrivkramp bättre än en rejäl sockerchock. Med blodsockerkurvan i uppåtgående riktning kan resultatkurvan inte göra annat än följa efter. Har du dessutom snott ihop det hela själv medan andra panikhandlat sina snickersar minutrarna innan, känner du dig dessutom litegranna förmer än dem och presterar naturligtvis därefter.



Och med denna visdom i bakfickan bör karln min ha hunnit lämna tentamenssalen i jubel innan jag ens hunnit börja snooza imorgon. Göttigt!

Kommentarer
Postat av: Elin

åh vad sugen jag blev på chokladbollar nu... :)

2010-10-25 @ 23:33:28
URL: http://elinrosenqvist.blogg.se/
Postat av: Gaymasen

Haha, mycket bra där! Och nu blev jag grymt sugen på negerballar. Mums :D

2010-10-26 @ 00:19:42
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Gaymasen

(Och jag tänkte skriva påskpynta men det passade bättre med julpyntning då det snart är Jul) ;)

2010-10-26 @ 00:25:16
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Ellen

SVAR: Min kille är Svensk/korean. Han har bott i Zürich sen Mars i år. Jag kommer absolut på någon av era träffar det vore jätte kul!! Jag ska ju som sagt läsa tyska men det är bara på förmiddagen och det skulle vara kul att träffa lite nytt folk. Berätta bara vart det är och vilka tider så dyker jag säkert upp :D

2010-10-26 @ 09:05:10
URL: http://ellencsordas.blogg.se/
Postat av: fridolina

Jag skulle nog bara lyda sista tipset. Hatar kaffe, uuuuhäe och om jag målar mina naglar så kan jag bara koncentrera mig på de för de är så fina.

2010-10-26 @ 09:17:27
URL: http://fridano.blogg.se/
Postat av: prussan

du är helt klart experten!

2010-10-26 @ 10:09:22
URL: http://prussiluskans.wordpress.com
Postat av: Catrin Garderobstankar

Haha klockrent! Och ja kaffe - vad skulle man göra utan kaffe?



haha ja du har rätt i att den ser lite haloweenig ut.. hmm jag får kanske hoppas på att bli bjuden på en haloweenfest snart. Eller så får jag dra ihop en själv.

2010-10-26 @ 10:27:30
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Det finaste är nog ändå chokladbollarna. Det fick oss alla andra att le och glömde helt bort att den där tentan var viktig. Och se. Det slutade lyckligt för oss som log.

2010-10-26 @ 11:18:47
Postat av: emmys bloggkalas - TÄVLING atm

haha skogsugen :D det är så sooooft ute i skogen :D

berg :O låter läskigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0