Angående gårdagen, tentanaglarna och en död spindel

Det är tur att jag har en schysst mor som inspelar herr Lindström då jag tvingas (på ett ganska frivilligt sätt) att se tove bli utröstad ur idolkalaset. Det är också tur att jag då har en skön kille till sällskap som spyr innanför tröjan på mig och på så vis tar uppmärksamheten från den supderduperförkrossade toveraringen.

Om ganska exakt tvåochenhalvtimme är det tentaskrivningsdags. Det blir spännande. Jag har såklart förberett mig genom att pynta naglarna. Röda denhär gången. Så att jag har någonting att vila blicken på då inspirationen lackar. 
 
Och när jag ändå håller på att visa konstiga närbilder på naglar och fingrar och sånt kan jag ju passa på att visa upp vad torsdagens matlagning åsamkat mig.

Det är inte helt ofarliga grejer, di där gulascherna. Ack nej.

Och när jag ändå håller på att berätta om farliga saker kan jag berätta att jag just skådade lägenhetens första spindel. Liten och svart var den. Nu är den död. Krossad av mölndalsposten blev den. Jag visste väl att den skulle komma till användning en vacker dag.  

Ja. Ha en fräsch dag.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0