Två och en halv män

Det är fredag och jag har treochenhalv lediga dagar framför mig. Treochenhalv dagar på rad. Det är inte lite det. 

I vanliga fall brukar jag nämligen avnjuta ledighet på lite mer utspritt vis. En måndag här och en fredag där och kanske en halv söndag  som mest går åt till sjusovande och planlösa strapatser. Men treochenhalv dagar. Kära nån. 

Och appropå treochenhalv dagar har jag under en tid funderat över hur fel det hela låter. Självaste uttrycket. Typ som den svenska tv-bilagans översättning av two and a half men (= två och en halv män) som tidvis åsamkar mig språkligt illamående. 

Två och en halv man? Snälla? Någon?

Eller varför inte bara två män? Den där lille ungen är ju bara störig ändå.

De andra två också förvisso.

Låt oss kalla den för män.

Alternativt lägga ner serien helt och hållet. Ja, så gör vi!


Fett mycket snodd bild




Kommentarer
Postat av: H som i Hanna

Ja, snälla! Jag orkar inte med skiten.

2011-01-28 @ 17:06:22
URL: http://hsomihanna.se
Postat av: fridolina

ja, varför älskar alla den serien? och alla andra sådana där usla serier. ork int.

2011-01-28 @ 21:09:40
URL: http://fridano.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur fan kan du sitta och säga att två och en halv men suger ?

Det är världens bästa serie så deså !

2011-03-21 @ 17:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0