Loppisen och understället

Vi skulle gå på loppmarknad idag, Emma, jag och emmas barnvagn med tillhörande barn. Värsta stora tilldragelsen där läderväskor säljs för femfrankisar och fulnoppriga nylonsweatshirts trängs med fantastiska fynd i form av blommiga mockabryggare och små prydnadsugglor. 

Dessvärre låg det till på det viset att ingen utav oss vid morgonens påklädning vistats i närheten av en termometer. Inte heller hade vi haft tid att spana ut genom fönstret för att undersöka förbipasserandes nivå av påpälsning, varför vi alla darrade som små och nyfödda kalvar av kölden som rådde och blev tvugna att rusa oss igenom  härligheterna för att inte frysa fast i marken. 

Trist kan tyckas. 


En annan loppis i Bern, en gång när det var varmt. Snodd från Miia.

Som tur är råkar jag dock vara en kvinna fylld av visdom, som nu inför aftonens tillsofiaåkande och efterföljande diskodansande iklätt mig såväl dubbelraggarsockar som skidunderställ och fleeceförsedda yllevantar.

Lite för att ta uttrycket hetast på dansgolvet till en ny nivå också.

Kommentarer
Postat av: fridolina

jag vill ha värme.

jag som gillar vinter egentligen.

2011-01-22 @ 18:15:49
URL: http://fridano.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag blev nästa upprörd där ett tag innan jag såg att det var en gammal bild. "Hur varmt vill hon egentligen ha det?!?!" tänkte jag chockat :P

2011-01-22 @ 20:26:21
URL: http://minx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0