Giftsvamp och dubb-tv

Hur gjorde kvinnor för att överleva månadens svåra dagar innan värktabletterna var uppfunna? På riktigt. Hur gjorde dom?

Hade jag själv inte varit förlamad i båd händer och fötter när svårigheterna slått till hade jag inte tvekat att kasta mig i närmsta lägereld, hoppa ner i närmsta älv eller knapra i mig närmast tillgängliga giftsvamp för att få slockna några ögonblick och slippa ifrån plågorna, och då brukar det ändå pulsera hälften blod och hälften ipren i ådrorna mina. 

Det är sådant jag kan fundera över då jag, som idag, ligger däckad på min bädd under majoriteten av dagens solnärvarande timmar. 

Också lite kan jag fundera på huruvida det är samma person som gjort samtliga roller i den tyska dubbningen av scrubs, eller om det helt enkelt är så att alla tyskar har likadan röst.

Det lutar åt det förstnämnda. Mer ekonomiskt så. 





Kommentarer
Postat av: frida

inte kul att ha sådana smärtor.

jag är lycklig jag som bara har små meskänningar under den tiden.



HATAR TYSK DUBBNING

2011-02-04 @ 18:32:12
URL: http://fridano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0