Gråter blod

Hörrni. Jag har nu sett klart samtliga avsnitt i samtliga änsålänge sända säsonger av True Blood. Kan ni tänka er hur mycket blod jag sett? Och kan ni tänka er hur många timmar jag lagt ner på det hela? Kära nån va!

Hursomhelst så har min ömma moder alltid sagt att man påverkas tokmycket av teve. Att man blir som man umgås, och umgås man med teven -ja då blir man som teven. Eller åtminstone som karaktärerna som befolkar den. Man anammar deras hjärndödhet, deras klädstil och sätt att se på livet.

Häromdagen fann jag mig själv stirrande på nedan blodsgråtande öga, då jag gick förbi en spegel. 

Kan ni tänka er va? 



O M G! The tevetittning is taking ut sin rätt på mig, tänkte jag  då och började fundera på att välja en lite mer harmlös serie att begrava mig i härnäst. 

Förslag?

Kommentarer
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

COUGAR TOWN

2011-02-28 @ 16:55:30
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Nilla

Men hjärtat då! Har du tittat på blodsdrypande filmer så ögonen blöder?

Det är bättre med bitterljuva tårar som man får av gamla romantiska filmer ;-) Tårar är hälsosamt har jag läst. De rensar ut känslor som ligger inkapslade. Vad tror du om det?

2011-02-28 @ 20:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0