Entschuldigung, herr Värver!

Kommer ni ihåg när jag en gång i tiden berättade för er om mitt obehag över såna där värvare? Well, nu är de tillbaka, i en ny schweizisk tappning.

Överallt är de, på gator och torg, i butiker och utanför, med sina hökögon och tungor som...som någonting med vassa tungor.

Faktum är att jag inte bara skådat dem i fjärran och skälvt lite lätt inombords. Nejnej, jag har även varit i närkontakt med dem, bytt ett par ord och klarat mig från faran på smidigast möjliga vis!



Entschuldigung, herr Värver, säger jag bara, ich komme aus Schweeeden und verstehe nichts. Geh und värv someone else, bitte!

Och vips så är problemet ur världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0