Snubbel och krax

Skönt! Gudstjänsten gick bra!

Det första adventsljuset lyste glatt utan att oförhappandes slockna och stolarna räckte gott till alla gäster. Ja, bortsett från att körledarinnan snubblade över ett litet barn såatt hon pajade kaffekoppen sin var hela tillställningen både glad och lyckad. Till och med min målbrottiga stämma överlevde en liten julepsalmsvers. En kraxig sådan. 


Och till min och förhoppningsvis er stora glädje kan även jag ansluta mig till den stora julepyntande massan, då jag nu monterat upp en fin och röd liten stake i fönstret, i vilkens sken jag nu planerar att vila min trötta skalle. 

Gött!


Julesångsskrålande alternativt gäspande jag, en gång på ett tåg. 


Kommentarer
Postat av: frikadellen

Oj! Hoppas det lilla barnet höll i allafall.

2010-11-29 @ 10:34:41
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0