Pynt och piff

Inte nog med att snön har fallit och att jag har plockat fram stämningsmusiken. Idag har jag även insett att staden min blitt julepyntad.

På tågstation har de till exempel satt opp världens högsta glittergran. Med diamanter och annat tjofs i. Skare va så skare va, sa schweizarna till varann och tjusigt blev det. Minsann.  


Och i träna har de hängt stjärnor och på himlen lyser ljus...

...till och med Emma har snofsat te sig med muffiga öron och en ny fräck läppkulör. Hon fattade dock inte riktigt grejen med jul och sånt, så hon satsar stenhårt på rosa läppar. Men. Ho ska nog lära sig med tiden. 


Och nuni! Nu ska jag minsann rusa iväg till värsta artonårskalaset.
Känns nästan som att vara ung på nytt. 




Kommentarer
Postat av: pelle

Sicket julparadis du befinner dig i då. Lyxigt!

2010-11-26 @ 22:48:20
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Elin

Granen är det finast vi har och till för alla att blogga om! :D Förresten, har du läst om Blonda Bellas försök till att åka tåg i Schweiz? Hahaha...

2010-11-28 @ 22:47:41
URL: http://elinrosenqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0