Fetaste födelsedagen!

Det är väl klart att jag har haft fetaste födelsedagen. I dess bägge bemärkelser. 

Först och främst har jag umgåtts nästan enbart med fullvuxna männskor, som man som tjugoåring bör. 

Conny snurrade ihop finaste blomsterkransen och hängde kring mitt lite smårisiga hår och så förvandlades plötsligt personalfikat till skönaste födelsedagspartyt!


Mor hade bakat tårta med mango och hallon på. Ja inget smågodis så långt ögat nådde. Bara vuxenhet som nästan sprutade ut genom örona på mig. 



Och när kvällen nalkades for båd mor och far och herr och fru Präst och jag upp på ett högt berg och kikade på ett litet bergsligt kapell.

Sedan for vi nerför berget och kikade på ett till litet kapell. Spökigaste kapellet nånsin om ni frågar mig, och det är klart ni gör det.



Sen åkte vi tillbaka upp på berget. Där fick jag pommes med peppar och fint klosteröl och blev så lycklig så. La bena i kors och försökte dra några vuxna skämt.  



Att jag sedan gått ikring och nynnat barnvisor, nålat upp muminbilder på väggen och dansat runt i sockerchockad födelsedagseufori dagen lång kan vi bortse ifrån. 

Nu är jag vuxen på riktigt. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Jag hade massa kommentarer på lager. Och sen såg jag. Dricker du öl? Va äckligt. Imponerad.



För övrigt är du sjukt söt!



Svar: JA!!! Det är blod!!! Riktigt. Eller nä. Det är vattenfärg. Som jag hade som blod. Köpte teaterblod först men började lipa i badrummet när jag skulle applicera det så mamma fick komma och tvätta med servetter. Det var verkligen galet likt äkta blod.

2010-11-02 @ 23:19:10
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: fridolina

det är du.

jag vill också va vuxen på riktigt.



leverpastej är gott <333

2010-11-02 @ 23:51:18
URL: http://fridano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0