Europaresan

När man, som jag och kamraterna, nu bott mitt i den härliga Europeiska smeten nästan ett helt år, kan man litegranna känna pressen att ha bordat se en himlarns massa saker. Och eftersom jag enbart hunnit spana på inhemska sevärdheter samt på en liten liten del av Tyskland, kände vi att det var dags att göra någonting drastiskt åt saken.

Så vi for till Europa Park. I Tyskland. 

Jaha, tänker ni nu. Sa du inte precis att Tyskland var det enda utomschweiziska land du sett?

Joho. Svarar jag då. Fast just det här resmålet var lite käckare än så. Där har man nämligen, i Deutschlands största Freizeitspark, samlat de allra viktigaste av Europas länder och i enhet med temat byggt upp små men mycket pittoreska byar, i vilka man kan skåda modeller av sevärdheter, dinera på landstypiska restauranger och sist men inte minst skrika halsen av sig i galna karuseller. 

Fantastiskt, eller hur?

Innan kameran dog hann vi bland annat med att åka europas största bergådalbana i Frankrike. 


Äta bläckfiskar i Grekland. 



Posa med kosmonauter och väldigt långa hiphoppare i Ryssland.



Känna fiskdoften i.. Luleå?



Och dessutom att stå i en väldigt lång kö i Schweiz, forsränna i Österrike, åka uppånerkarusell på Island samt promenera rakt igenom Holland. 

Ganska bra och effektiv dag, om jag får säga det själv.

Kommentarer
Postat av: sandra

lovely! haha

2011-05-07 @ 15:56:43
URL: http://chilibearnaise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0