Valborgshiphopparpartyt

Kära nån vilken späckad helg som just passerat förbi! Det har varit kungabröllop som avlösts av valborgskalas som avlösts av s av förstamajutflykt till en stad långt borta och jag vet inte riktigt vad jag ska börja min redogörelse för det hela. 

Så jag gör som så att jag börjar mitt i smeten, med lördagens valborgskalas.


Jag följer inte med ut,
sa jag till högt och bestämt då jag anlände till aupairkompisarnas samkväm, ty jag har på senare dagar förvandlats till en tråkig tant som hellre sitter hemma på kammarn än att vara ute och svänga de lurviga bland fesliga schweizare. 



Men sen så föll det sig som så att jag efter mycket om och men lyckades med bedriften att göra en inbakad fläta i mitt egna hår, och då fann mig själv så snygg att jag inte kunde med att undanhålla min skönhet för världen, och därför bestämde mig för att ansluta mig till det klubbande sällskapet. 




Så vi for allesammans, glada i hågarna, till ett knökat och svettigt hiphopdansarhak, där flickornas klackskor var höga och vassa och pojkarna förgäves försökte skrika raggningsrepliker i öronproppsdövade öron. 



Jag själv, som med tanke på mina planer för kvällen hade skippat både högvassa skor och små svettvänliga kläder fick mig en inblick i hur det känns att intaga dansgolvet i kill-outfit (lägg märke till lökring under höger skjortärm) = värdefull kunskap.



Men trots ofräschheter och klibbande hår fortsatte dansen nästan fram till gryningen, då vi lunkade hemåt för ett par (läs tre) timmars sömn, innan vi foro vidare mot nya äventyr. 



Kommentarer
Postat av: Judith

Ni verkar ju ha haft det super fint min käraste Ida!

2011-05-02 @ 22:31:52
URL: http://judithkirkhoffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0