Sannas födelsedag / fördelen med långa kamrater

Idag är dagen då Sanna fyller stor och följdaktligen var natten till idag natten då vi skulle fira denna händelse.

Så vi samlades gladhågade i min inte så stora säng för att på min inte så stora tv beskåda Schweizarlandets inte så framgångsrika deltagande i den europeiska songcontesten och sedan vandra vidare mot mer kvalitativa musikupplevelser.

Och som vanligt då sällskapet såg ut som det gjorde förvandlades jag, med min vanligtvis ganska medelmåttiga längd, till en tvättäkta dvärg. 

Inte ens mina försök att bygga frisyr på höjden gjorde någon större skillnad.



Nej. Jag fick helt enkelt acceptera läget och posera bäst jag kunde. 


Men sen slog maja huvet i lampan och jag kände att mitt öde nog inte var så väldans tokigt ändå.

Att vara i kortväxt minoritet kan ju bära med sig en hel del fördelar. Exempelvis är det mycket praktiskt då man vandrar i spöregn och på ett smidigt vis kan skydda sig från vätan i skuggan av långa kamrater.



Nu föll det sig dock så att jag fick vandra hem i ensamhet, utan reslig polare som regnskydd och därför drog på mig en röstansättande förkylning.

Men det är ju en annan historia.

Kommentarer
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

Vad du skriver bra Ida! Jag älskar dina blogginlägg, de är som sagostigar.



Jag är förresten inte heller så lång som du vet. Men jag har aldrig sett på saken som du gjorde. Jag använder mest långskånkarna som "nedplockningshjälp". Synnerligen smidigt.

2011-05-15 @ 21:37:24
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0