Pörr och blod

Idag har jag varit på dejt med aupair-lovisa från Basel. Hon ville bli visad stan och dricka choklad och det hela var så trevligt så, tills min näsa gjorde uppror och började spruta blod på oss och inärhetenvarande solande folk som blev tvugna komma till vår undsättning med näsdukar och oj oj ojanden. 

Sen tog näsdukarna slut och då fick jag gå och bloda ner närmast befintliga offentliga toalett, som för övrigt hade kombinerad toalettstol och handfat. 

Jag kan tänka mig att efterkommande toalettbesökare ansåg mig vara en ytterst osmaklig människa. 



Lovisa var dock glad då hon fick skåda en jättestor kyrkklocka

..och fika på ett fint, sammetsklätt och ganska jättepörrigt konditori.


Nu ska jag ge mig själv och mina nosliga problem en ytterst tillförlitlig googlediagnos. Önska mig lyckate!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha! Nice bild på mig och kyrktornet där! Tack för idag, vi ses snart!

2011-02-08 @ 21:45:17
URL: http://lovisaibasel.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-02-09 @ 06:28:30
Postat av: Mamma Nilla

Beror nog på att du har ett stort kärl i näsan som lätt brister! Både Pappa, Noa och jag hade samma problem när vi var unga! Dubbla gener alltså! Vi fick lov att etsa(bränna)blodkärlet inne i näsan på sjukhusets "öron, näsa, hals" mottagning. Men det kan bara göras när man precis har blött. Vet inte om man gör det numera.Men det fanns speciell vadd också som var preparerad på nåt sätt för att stoppa blodflödet.

2011-02-09 @ 06:35:45
Postat av: Myaraq

Hjärtat.. Det låter sådär bra.



Krya på dig och gå till läkaren.

2011-02-09 @ 09:00:51
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0