Melodifestivaltjafs

Mitt nya projekt är att lära mig prata fliessend tyska genom att ständigt ha den tyska teven på i bakgrunden. Den riktigtyska teven alltså. (Prov på oriktig schweizertysk tv kan med fördel påtittas HÄR.)

Till följd av detta får jag inte bara ta del av en ryslig massa tvivelaktigt tyskdubbade amerikanska komediserier och ännu mer tvivelaktiga, intedubbade tyska såpor. Nej dessutom får jag, före alla er andra, ta del av den tyska schlagerfestivallåtväljarschowen, unser song für deutschland

Jag har ju hört att galejet i Svea Rike redan är i full gång och känner därför att det är min plikt som bloggare att dra mitt strå till melodifestivalstacken. 

Hursomhelst så kan jag meddela att tyskarna, om ni tycker att de svenska uttagningarna är långtråkiga, tagit det hela steget längre. Här är det nämligen inte bara tre delfinaler och final och omröstning hit och dit och hej och hå som gäller, nej här är det dessutom samma tjej som sjunger alla låtarna.

Och till råga på allt är det samma tjej som förra året. 

Har ni hört talas om något så fantasilöst? Va va va?

Dessutom är tonaterna missanpassade för sångerskan. Och så är dansarna töntiga.


En ganska fantasilös bild på mitt ben en gång i tyskland. Appropå fantasilöst och tyskland.





Kommentarer
Postat av: fridolina

alltså det är inte okej att välja samma tjej som förra året :O ofta de tror att hon ska vinna två år på rad liksom?

2011-02-10 @ 15:33:25
URL: http://fridano.blogg.se/
Postat av: Gaymasen

What, vad är det för skit?! Haha. "Vi kör på ett vinnande koncept", är nog deras motto. ;)

2011-02-11 @ 00:00:50
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Gaymasen

Och apropå Fysiken. Stört. G (som vi bara kan få och behöver på basåret) motsvarar MINST ett VG på gymnasiet. Stört det också. Samt att på gymnasiet får man ju delprov, vi gör bara en enda stor tenta på alltihop. "Bara och bara". Läser dock fysik A nu. Ser inte fram emot fysik B. ^^

2011-02-11 @ 00:01:54
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0