En dag i Tyskland

Oj och kära nån vad fräck studentfesten i det stora huset var. Säkert både fräckare, mer välorganiserad och mer överpyntad än den där blogawardsen. Och med fler pirater. Men, mer om det senare när jag lyckats sno åt mig lite bilder från övriga partydeltagare.


Låt oss istället koncenrera oss på dagen som nyss passerat och som tillbringats i Tyskland. På en ö. Vid värsta slottet. Värsta svenska slottet dessutom. Bland blommor och fjärilar och vitsig konst. Se själva!



Här har ni alltså ett slott, som tydligen har bebotts av såna där svenska kungligheter.



Närmare bestämt de på bilden ovan. Alltså de abnormt storhövdade halshuggna figurerna. Di andra är bara helt vanliga gotlänningar.



Kring detta slott fanns inte bara mycket härlig utsikt. Nej, där fanns även en hel del blommor. I olika färger och former och det hela var hemskt tjusigt.



För att hylla kungligheternas härkomst fanns där en fin svensk resturang, på vilken man om man ville kunde beställa köttbullar. Eller en barnportion wienerschnitzlar, på tallrikar med tåg och giraffer på, och öl, som tidigare nämnda gotlänningar gjorde. Konstigt.



Dessutom kunde man mitt ute i naturen beskåda tandsten av det värsta slag.



Tänder av sten alltså. Ganska oborstade.



Sen tvingade jag in mig själv i ett livsfarligt växthus, fyllt av farliga och jätteäckliga djur, för att verka lite häftig, tog kort på en fjäril som såg ut som ett blad och sprang sedan därifrån med hjärtat i halsgropen.



Och avslutade sedan dagen med gudstjänst i urtjusig kyrka,



och en välbehövlig kopp kaffe.


Kommentarer
Postat av: simone

vilka härliga foton :)

2010-09-28 @ 11:02:57
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0