Livrädda barn och aupairer underifrån

Ikväll har jag roat mig med att smygfota aupairer. Ellerja, började med att plåta dem helt öppet men insåg snart att man på det smygiga viset inte bara får med fler underliga detaljer utan också att de allra flesta ser skönare ut underifrån. Framförallt aupairer.




Och utöver att fika och se sköna ut har vi ikväll fått lärdom om allt hemskt som kan hända ett litet barn, om man inte passar sig.

Om hur lätt en liten unge spräcker skallen vid fall ner för trappa, om vad som egentligen händer om barnet får för sig att äta maskindiskmedel, om hur lätt hänt det är att ens skyddsling sätter en vindruva i halsen och trillar av pinn och slutligen: om hur svårt det är att hamna rätt när man vill nå den schweiziska räddningstjänsten. 



Tack och lov att jag inte är ni, sa jag till aupairerna innan de moloket drog sig hemåt. Tack och lov! 


Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

fy va läskigt hoppas jag aldrig behöver vara med om nått sånt, jag har klarar mig lindrigt hittills

2010-09-28 @ 13:14:33
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: Pearl

PLEASE HELP ME WITH MY BLOG HEADER AND DESIGN!

yours is adorable, and mine used to be pretty awesome too, all photo shopped and fun.

but we got a virus ages ago but its sorted now but my design got all messed up and now I have a crap one that doest fit right with a disappeared title!

please tell me how you did yours??

I'd love to have one with many photos..

Forever greatful, Pearl <3

2010-09-28 @ 13:18:13
URL: http://pearlythings.blogg.se/
Postat av: JudithK

Hahahahaha! Ja, som sagt ;)

2010-09-28 @ 15:31:08
URL: http://judithk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0