Fräck schweizisk shopping

Idag har jag och herr präst varit på fixarutflykt. Glada kastruller och en tub tandkräm har vi handlat. Bland annat. Och så har vi åkt spårvagn och tittat på folk och skyltar. På spårvagnarna är det viktigt att man inte blåser rök i ansiktet på framförsittande resenär. Det är heller inte okej att ha tomma fickor, spela gitarr, såga i grannens säte eller trampa på sätena med spikskor.


I butiken fann vi sedan ett par underliga ting. Bland annat en inte jättepraktisk kundvagn...

..samt en tekopp i storlek lagom.


I övrigt har jag idag sjungit sånger med en liten skock små barn, spanat på en dramatisk schweizisk dramaserie, knaprat halstabletter och stoppat i mig ett gäng köttbullar. Vad har ni gjort då?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Den koppen borde jag dricka morgonkaffe ur!

2010-09-01 @ 21:06:14
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Mamma Nilla!

2010-09-01 @ 21:11:05
Postat av: Mamma Nilla

Hej hjärtat!

Så härligt att se dig glad och förnöjd som vanligt!

Vad jag gjort idag: har också sjungit med små barn och deras föräldrar. Svarat på många mejl, fixat en massa praktiska saker. Kvällspromenerat och hälsat på mormor med pappa Gösta. Druckit te med Johanna, samtalat och haft det mysigt.Pappa har varit med skolbarnen på friluftsdag i skogen och lekt sjörövare. De olika grupperna fick göra olika uppgifter för att kunna få knappar som de i sin tur kunde köpa ledtrådar till en skattjakt med. Pappa hittade på egna kluriga uppgifter för att de skulle få knappar på hans station. Typiskt honom eller hur!

2010-09-01 @ 21:20:27
Postat av: Frida

Raring!! jag saknar dig. Men härligt att få se här på bloggen vad du gör om dagarna. Fräsch kopp, och riktigt fräsch brud!!

kram

2010-09-01 @ 22:45:29
Postat av: pelle

fatta urineringen som kommer med den där tekoppen... pjoo!

2010-09-03 @ 12:31:08
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Emilia

Hahah den omgången te hade nog krävt minst fem tepåsar, och räckt länge ;>

2010-09-03 @ 19:48:51
URL: http://ohbrendon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0