En annan del av Zürich

Hörrni! Igår var jag och mina aupairiska vänner ute och upptäckte en annan sida av vår stad. En del som istället för att vara fylld av klipperiklapprande damer i chica byxdressar och kullerstenska idyllgränder består av vegetariska resturanger, vattenpipebutiker, grafittibroar och en alldeles hysteriskt trevlig bohembar, där man kan köpa sig en liten men god kopp kaffe /annan önskad dryck i plastglas och avnjuta denna i en lagom ny plaststol.

En skön och välbehövlig kontrast till den propra värld jag nu lever och (förvgäves?) försöker smälta in i.


(Bilder snodda av Emma då ja)


Och gissa vad jag har gjort ikväll?

Jo, jag har alldeles själv hittat till Baselsvenskakyrkans lokaler där jag lekt land och stad med en ny hög sköna aupairer. Och lustigast av allt var att jag där hittade en ståtlig madam från den gamla skolan jag för ett par år sedan tillbringade mina dagar i. Hon var snäll, men dessvärre kortvarig i trakten. Synd.


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Du, den där ganstastilen funkar för dig.

2010-09-23 @ 08:13:13
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0