Vidrigt trevligt

Idag har jag långlunchrast och roar mig med att ta igen en smula missad sverige-tv. För stunden är det dedär svenska new-york-fruarna som förgyller dagen min, efter rekommendation av en svensk zürich-fru. 

"Alltså, du bara måste se svenska newyorkfruar!" ropte hon. "SÅ hemskt och SÅ bra"

Och jag kan väl liksom inte säga det så mycket bättre själv. Vidrigt trevligt är vad det är. Och med risk att verka en smula efter (enligt antagande att ni hemmavarande svenskar redan tagit den här diskussionen), vill jag bara vädra mina åsikter en aning.


1. Låter inte dendär Gunillan, nivet hon med det gudabenådade begåvade barnet, väldigt mycket som hon dendär damen med hårfönen och räkorna i kjollinningen i smala sussie?


2. Låter inte dendär Åsan, nivet hon med lindarosingläpparna och bacillskräcken, väldigt mycket som hon dendär Grynet som för ettparårsedan var på allas läppar, t-tröjor och tv-apparater?


Gör dom inte det va?

Kommentarer
Postat av: emmyg

haha ja det var hela3 månader sen :D

2010-10-06 @ 14:05:17
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: pelle

HAHAHHAHAHA! räktanten och Slim Sussie är fan bäst!

2010-10-06 @ 17:53:55
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: frikadellen

Jag är lite trött på fru-temat. Men nog om det.



Ropte?



Var i landet säger man så?

2010-10-06 @ 21:28:06
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0