Utflykt till förorten

En perfekt avslutning på en trevlighetsstegrande dag blev det när Keely, jag och wastingpojken efter arbetande och studiers slut för dagen samlades i wastingpojkens lya för en skvätt gris de gris och en smula upcatchande.

Igår då.


För en gångs skull fick även den hysteriska bloggfotografen jag vara med på bild. Självfallet tog jag tillfället i akt och instruerade kamraterna i självporträttsposerande. Learn from the professionals, sa jag, lite käckt på engelska. 



Därefter bestämde vi oss för att utforska Oerlikons resturangutbud och drog oss därför mot traktens skönaste mexikoplejs, där vi i glädje och samförstånd slängde i oss en tallrik nachosar och varsinn exotisk drink.

Själv hade jag den goda smaken att beställa ställets smakligaste kokoskreation, som till bartenderskans förvåning inte innehöll någon alkohol överhuvudtaget. Nemasproblemas, ropte jag då. Vem behöver alkohol när det finns kokosmjölk? Och så sörplade jag glatt och snurrade ännu gladare den glittriga drinkpinne jag tilldelats. 

Så slängde vi oss in i diskussioner kring huruvida studieresultat är beroende av civilstånd samt hur odrägliga aupairbarn egentligen får vara innan man har rätt att slänga ut dem genom fönstret. Och tiden gick snabbare än tigertåget ...



Knappt hann Wastingpojken blinka lite flörtigt mot kameran...

...eller om det var mot Keely...

...innan det blev dags att rusa iväg till sista spårvagnen. 

Och i ett huj var jag åter hemma i city igen. Luktande som en gammal cigarettfimp. Så gårt när man lever i rökainnestenåldern. Hujedamig.

Kommentarer
Postat av: Moa

Hejsan! Det är såhär att jag blivit finalist i en bloggtävling! Så, jag försöker ragga röster nu! Som tack för din röst, så kommer jag länka dig och du får ta del av mina hundratals besökare! Jag får röster - Du får besökare. En bra deal, va?



Om du inte är intresserad, så ber jag om ursäkt och önskar dig istället en trevlig helg :) / Moathemoses.

2010-10-09 @ 12:02:52
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: Fina Frun

ser ut som en toppenkväll ;)

2010-10-09 @ 12:31:55
URL: http://blogg.amelia.se/finafrun/
Postat av: Rebecca

Cool header ;)

2010-10-09 @ 17:22:25
URL: http://rebeccaliindgrens.blogg.se/
Postat av: Emma

I love you guys and I am back!!!

2010-10-11 @ 09:21:05
URL: http://zurichbyemma.blogg.se/
Postat av: Frikadellen

Frikadellen pajar skämtet: Gris de gris betyder grått av grått på franska. Ironiskt med tanke på den färgglada ettiketten.

2010-10-11 @ 20:18:46
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0