Italienare, Judith, choklad

Ikväll gick jag på den socialaste ensampromenixen nånsin. Helt i godan ro och mol allena vandrade jag längs floden i riktning mot Judith och fikadejt, när jag plötsligt blev spontanutbjuden på kaffedejt av en medelålders ganska glad italienare. Eh, thanks but no thanks, sa jag och önskade herrn en fortsatt god kväll med en kyss på var kind. 

Blev sedan genom milda påtryckningar tvungen att handla en kraftigt överprisad kondom av en vulgärt utklädd italienare, som tydligen snart skulle bli far och enligt mina schweizertysktydningar behövde ekonomiskt stöd för att försörja familjen sin.

Håhåjaja, sa jag till Judith när jag till slut anlände till vår mötesplats. Nu behövs det minsann choklad och en redig kanna te, för att smälta dagens upplevelser! Och så fick det bli. På Macdånaldscaféet.


Och Judith, som inte bara råkar ha typ världens vackraste namn utan även den bästaste av chokladsmakar, gav mig tipset att beställa smältchokladbrowniesar. Ser ni hur smakligt det ser ut eller? Och ser nu hur lycklig hon ser ut? Fantastiskt ju!

Kommentarer
Postat av: Frida

Mmmm!

2010-10-10 @ 17:31:13
Postat av: Belinda

haha italienare kan vara lite så där. fråga mig jag vet!

2010-10-10 @ 18:05:59
URL: http://spellyourheart.wordpress.com
Postat av: JudithK

Tackar och bockar för en mysig fikastund!

2010-10-10 @ 21:46:42
URL: http://judithk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0