Googleparty!

Igårkväll tog Maja med mig som dejt till ett kalas i stadens utkant.

Ett kalas hemma hos en svensk farbror som jobbade på google. Och efter lite närmre research visade det sig att nästan varenda kotte på detdäringa kalaset gjorde detsamma. Jobbade på google alltså. 



Jag fick då snabbt lära mig att ett sådant jobb ej bara går ut på att sitta framför en data och googla random grejer hela dagarna. Nej, faktum är att man kan syssla med både det ena och det andra. 

En farbror, som förövrigt nästan varit min granne en gång i tiden, berättade tillexempel att han hade som jobb att plocka bort otillåtna filmer från youtube. Jag bestämde att det var hans fel att pangpregos ap-program inte längre fanns att finna och bjöd så på en enkel utskällning.

Sen var där ju en hel del aupairer också. Det var tur, ty de bakade kakor att mätta hela gängets sockerbehov med. Gött!

Sen insåg jag och emmyfrånnorrland att vi hade samma intresse för fräna bloggarposer och försökte således att utbilda de stackars googlargrabbarna i dess grunder. 



Jag hittade en rumänsk farbror som fattade grejen snabbt men som hade lite svårt med jagärlitedumihuvetblicken. 



Han lovade dock att gå hem och öva flitigt. 

Bra det!

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Gillar sista bilden. Du ser ut som någon seriefigur som jag inte kommer på vem det är.. Haha. :P

2010-10-24 @ 14:08:48
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Myaraq

Haha sista bilden är galet söt.

2010-10-24 @ 14:31:56
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: jenny

du är så snygg va

2010-10-24 @ 15:07:33
Postat av: Den glade norrlänningen

Haha, vilken kväll alltså, Strikeing the fokipose;) rumänaren var värdelös på fräcka bloggposer, han visste väl knappt var en blogg var :P

2010-10-24 @ 23:13:04
URL: http://markluunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0