Pittoreska dagen

Dagens stora händelse har varit värsta sightseeingturen med aupairbruttorna. Påbylsade och med rejäla skodon på fossingarna vandrade vi samman genom stan, för att lära oss allt om gamla kyrktorn, parker och gränder. 

Själv hade jag fått på mig baskern.


Och Rita hade fått på sig leendet, trots att hon fyllt år igår och inte sovit gott under natten. Jag funderade ett slag på om jag skulle rita en teckning till hennes ära, men bristen på papper och penna hindrade mig.


Övriga flickor var också entusiastiska upp till öronen. Äntligen ska vi få oss lite välbehövlig kunskap om den schweiziska arkitekturen och kulturen, utstrålade deras lätt hysteriska blickar.


Bland annat fick vi ta oss en titt på en av traktens många kyrktorn. Nedan kan ni skåda europas största urtavla. Oj, så imponerande, sa vi.


Sen tog vi oss en kik på alperna i fjärran, som tack vara det glada och ganska klara vädret behagade dyka upp och förgylla vår samvaro.


Sen plåtade jag moln och en bro i motljus och kallade det konst. Lite för att ära Emma som dessvärre inte kunde närvara.


Sen kikade vi lite på Lenins gamla hus. Det såg ut ganska mycket som alla andra hus. Fint och pittoreskt. Till skillnad från Lenin.


Och sen, när vi blev trötta, kaffade vi zusammen på ett härligt konditori med palmer utanför fönstret. Mjölken fick man i varsinn liten kanna vid sidan av. Skumt.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Härligt, vill oxå komma med på sightseeing!!

2010-10-02 @ 21:13:14
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0