Dripp-dropp

Har jag uppmärksammat er på de lustiga brunnarna som står lite här och var i hela staden och förser förbipasserande med ständigt flödande kallt dricksvatten? Inte det? Nejhejnej, då får jag väl göra det nu då. Som enorma stenåldershandfat med icke fungerande påochavstängningskranar står de där och hälsar glatt på båd gammal och ung, farbror och tant, hög och låg. Typ.  

Ett fantastiskt påfund skulle jag vilja påstå att de är. Både ekonomiskt och hälsosamt och bara en smula kissnödighetsframkallande, då man som jag har en placerad precis utanför fönstret.



Skickligt fotad papparazzibild på dripp-droppet i fråga.


Dripp-dropp i närbild.

Kommentarer
Postat av: Belinda

Det behöver du inte be om två gånger! ;D

vi har också såna där dricksfontäner btw. det är räddningen på sommaren när man producerar ungefär lika mycket svett som den där vattenkranen producerar vatten!

2010-10-04 @ 16:10:13
URL: http://spellyourheart.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0