Harry Potter och nakenhånglet

Ja. Som sagt har helgen som förflutit varit en lycklig tid. En tid som uppfyllts av glada upptåg och allmänt göttigt chill. 

Bland de gladare av upptågen hör till exempel söndagkvällens besök på biografen, där vi beskådade en film om trollkarlar och dödsreliker. Till saken hör att varken Jempa eller jag någonsin besökt en schweizisk biograf tidigare, varför vi både gapade som sömniga fiskar vid åsynen av de hysteriskt höga ryggstöden på biosätena och självaste skärmen som nästan satt oppe i taket och med förundran välkomnade den efterföljande nackstelheten. 


Vad filmen beträffar uppfyllde den åtminstone mina förväntningar. Den magipirriga känslan infann sig, Ron var stilig och go i rutan och jag fick tillfälle att skrämma mina medtittare med ett par vettskrämda vrål vid väl valda tillfällen. 

Men som sig bör bjöd även besöket på ett par spännande överraskningar. Som till exempel när det mitt i filmen drogs igång reklampaus med bensträckare och tillfälle till popcornpåfyllning. Eller när den lille rare Harry all of a sudden och i ett moln av rök började nakenhångla med en lika tafatt Hermiåne.

What's up med det liksom?

'
Whats up with the naked hångling and the pissepaus and the really tall seats säger jag i suddig salong.

Kommentarer
Postat av: fridolina

jag ska se den imorgon in Umeåååå.

jag längtar.

2010-11-23 @ 16:10:08
URL: http://fridano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0