Pesto och lussekatt

Idag har jag äntligen fått vatten på min kvarn angående min ganska konstiga kulinariska övertygelse. Den övertygelse som åsamkat mig mången idiotförklarande blick och ett och annat hånfullt skratt. Ja. Övertygelsen jag talar om är alltså den som säger mig att smakkombinationen pesto och lussekatt är en smakkombination att hurra över. 

Aftonens middagsvärdinna Emma hade nämligen haft den goda smaken att råka handla saffranspasta i affärn, och att sedan servera den ihop med pestodränkta kycklingbitar. 

Gött tyckte jag, och även bruden nedan, även om hon litegranna förstörde det hela med den oheliga röda sås ni i kanten kan skåda. 




Så. Seså nu alla matkonservativa där ute. Ta steget! Prova! 
När ni blir gamla kommer ni bara ångra vad ni aldrig gjorde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0