Jordgubbesorbet

När jag förgäves letat efter färska fina gubbar till rimligt pris i tvåochenhalv butik (Okej, gick kanske inte riktigt in i den lille kiosken på torget, men genom fönstret såg utbudet synnerligen knapert ut.) fick ett gäng frysta bär från belgien stilla mina sommarsockriga begär.

Jacob fick slänga ihop en käck smet att köra ner i glassmaskinen. Glassmaskinen fick snurra ihop det hela till en fräsch sorbet. Maria fick röra runt litegranna med en sked. Och själv satt jag mest i ett hörn på golvet i ett försök att inte vara i vägen.

Jacob.

Glassmaskin.

Maria.

Och turligt nog lyckades samtliga väl med sina uppgifter. Det hela blev smakligt och sommarlovet välkomnades med öppna armar. Härligt!

Nu ska jag hålla liv i holken tills dagen gryr. Dansa schottis. Lära mig spela dragspel. Göra stearinbilder. Vad det nu är man gör när man har lov. Sova? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0