Girls night home -all alone

Idag har det snablans varma vädret hindrat mig från att göra allt jag tänkt göra. Att med broderns barn på universeum spana på djur alltså. Det var allt jag tänkt göra.

Barn i bil i extrem värme lär nämligen inte vara något vinnande koncept. Sägs det.

Istället för brorsbarn har jag därför fått umgås med en glad kusin, och istället för att spana på djur har jag vandrat i luftkonditionerade butiker. Slutligen har jag kommit till skott och köpt de där cykelbyxorna jag suktat efter i ett år.

De är beiga och skall enligt mina planer få bena att se bruna ut i sommartider. När benen blivit något brunare än den beiga färgen vill säga.

Sen köpte jag två nagellack tjänade enligt experditen hela tio kronor. Wow, tänkte jag och glömde helt och hållet bort att jag inte behövde några nagellack.

Svart är tufft och så  rätt i sommar, sa tidigare nämnda expedit, varpå jag ivrigt kastade mig över ett sådant. Såhär i efterhand känner jag mig dock mer som mig själv under ett halloweenmaskeradparty i mellanstadiet. Lite avskavt är det redan också, för övrigt.


Men inte skall man sörja över en sådan sak. Jag har ju nämligen hela lägenheten för mig själv. Girls night, all alone, såattsäga. Med rabarbersaft i cocktailglas.

Som visserligen tog slut i värmen.

Och så har jag ju ett halvsmält kinderägg som anne av medlidande med sin ensamma och arma kusin handlat åt densamma. Gott!



Den skall jag knapra på tills Jacob såsmåningom kommer hem och ger mig en kram.


Kommentarer
Postat av: prussan

SV: tack för tipset! =)

då ska jag inte göra det =) nån särskild bok? kände lite ångest inför "gör vad du vill". har så svårt för såna där riktiga tragedier. blir totalt knäckt. :s

är svart nagellack inne nu igen alltså? jag kör på stark rosa, funkar det också eller?

2010-07-10 @ 21:21:58
URL: http://prussiluskans.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0