Morgonstund har guld i mund

Nejmen hejsan och godmorgon och goddag alla kamrater och sjusovare där ute. Trevligt att just ni är vakna och vid medvetande.

Vaken och medveten är nämligen jag också. Faktum är att jag idag varit uppe med tuppen. Eller ja, snarare innan tuppen. Inte såg jag någon tupp i alla fall då jag i mörker, kyla och ensamhet kastade mig ur min trygga bädd. Och nu är jag alltså inne på dygnets fjärde vakna timme och har redan hunnit hänga lite i world trade center, marknadsföra mina tjänster och göra arbetsmarknaden osäker. Typ. Mycket imponerad är jag över min insats hursomhelst.

Och för att fira min duktighet skall jag nu slå till på en redig unning. En hel stunds lugn och ro med te och pepparkaka och en snygg bok blire. Närmare bestämt en tysk en som jag lånat av en tjusig bibliotekarie på gamlestadens bibliotek. Fantastiskt. Såhär ser den ut.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0