Onklar, kusinbarn och ett sjuttionioårsparty.

Jag är tillbaka i hemmets lugna vrå efter krävande arbetsdag. Pärlplattor och modellera alltså. Sjukt ansträngande grejer. Så nu måste jag pusta ut med apelsinläsk och meditativ musik. Tänka tillbaka på helg och ledighet och frid och ge er en hög bilder i samma veva, det ska jag göra!

Här är dom, helgpicsen. Håll till godo!

 
Här har ni en bild på Ville, killen jag hängde med i fredagskväll efter jöbet. Vi käkade mjölk och chips och jag sjöng sånger för honom och han sjöng litelitegranna för mig också (vill jag gärna tro) och så sov vi och hade det allmänt gött. Villes morsa var för övrigt också där (fötterna till höger i bild). Hon var snygg och snäll och bjussade på kaffe och allt möjligt. Härligt!

Efter go hemmakväll for vi alla till hembyn där vi hittade en hel hög släktisar, med vilka helgen sedan tillbringades. Där dracks kaffe och där lagades semlor. Där slöades det i soffor och där skådades melodifestival. Härligt var det. Mitt hjärta smälte för Fakirpojken och jublade vid hans framgångar. 


Sedan blev det söndag och kyndelsmässodag. "En sån fest" ropade vi då och rusade iväg till kyrkan där vi tillsammans firade det lilla jesusbarnets tilltempletframbärande.

Sedan for vi alla iväg till ett hejdundrandes sjuttionioårskalas där vi åt marsipantårtor och småkakor och sånt.
Syster och jag drämde till med våra allra lyckligaste miner och fastnade så på bild.

Mormodern fick tjusiga presenter...

..och var själv piffigare än nånsin.


Jag fick spela spel på onkel tomas fräsiga telefon.


Och onkel Erling var som vanligt vacker som en dag.


Modern och mostrarna fastnade dessvärre inte på bild, men de var där ändå. De var glada och klädda i lila. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0