Lucka femton

Femtonde december har kommit till vår stad.
Jag sitter ensam i min nystädade bostad,
trygg från utomhusets minusgrad,
och julklappsrimmar samt frossar choklad.

Försökte en stund att ägna mig åt julklappsinslagning.
Ja, jag har vikt och virat och fixat som en galning,
och förhoppningsvis skall det för någon bli en glädjefylld skalning
samt en nöjd paketmottagare till mig som betalning.

Ty att paketera klappar i tidningsblad,
utan tejp och snöre gör ingen glad,
det är svårare än att av vitlök och marmelad
göra en smaklig marinad
som kan användas vid tillagningen av en seg mullvad.





Kommentarer
Postat av: Sofia Hassan

vilket härlig dikt!! :D

2010-12-15 @ 19:07:21
URL: http://sofiahassan.blogg.se/
Postat av: prussan

min högst oerfarna gissning är att det är väldigt svårt att göra en marmelad som gör en mullvad rättvisa?

2010-12-15 @ 19:21:53
URL: http://prussiluskans.wordpress.com
Postat av: Anonym

man tackar :)

2010-12-15 @ 20:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0