Lucka elva

Till julafton är det nu tretton dagar kvar
tretton korta och men festliga dar.

Och innan dessa är till ända bör jag hinna hitta ett paket till min far,
skriva en kärleksproppad dikt till min karl,
se till att med packningen blir klar
att fullfölja mitt luciatågsledande ansvar,
baka kakor, åtminstone ett par
och kanske klämma in en resa till Quatar
där jag kanske häller i mig ett ämbar
fyllt av kryddigt te ihop med en schysst bulgar,
på någon ryktbar gammal bar. 

Kanske kan han ta med mig till en exotisk basar
där jag kan brista ut i en lyckans fanfar
över att ha hittat ett utsökt exemplar
av någon brukbar gåva till en rar
liten far som är så svårpresentad att jag skulle behöva ta hjälp av trollkarl
för att hitta en gåva som är godtagbar. 

En sådan lösning hade ju vart underbar.





Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: pepparkaksdegskalas låter mycket trevligare än pepparkakskalas! ni är välkomna att bjuda mej nästa år!



tro mej, när man haft barn i snart 12 år så kan man allt om hur man snor åt sig godsaker och äter på säker plats (dvs i lugn och ro utan kids). ;) jag är proffs!

2010-12-12 @ 08:21:37
URL: http://prussiluskans.wordpress.com
Postat av: Myaraq

Hahaha, jag hade aldrig kommit på så mycket rim!



HEJA IDASÖT!

2010-12-12 @ 09:00:19
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0