Lucka tio

Fjorton dagar kvar till jul
och om elva far jag hem till nordväst.
Ikväll ligger jag i sängen och har lagom kul
för på spåret är inställt på grund av långklänningsfest. 

Ja, egentligen skulle ju även jag vara gäst,
om inte på nobels intelektuella fest
så på en där diskot dunkar och lampor blinkar mest.

Men så drabbades jag under dagen av svårartad kvinnopest,
en plågsam åkomma som min vän my HÄR beskriver bäst. 

Fast jag försöker hålla modet uppe och tänker litegrann som en präst,
att det kan ju knappast göra ondare än att bli korsfäst,
eller att som Maria, ta sig från nasaret i norr till Betlehem lite mer sydväst,
utan häst
och gravidtjock som den värsta best.

Nej mitt i all plåga vill jag mot henne utföra en tacksamhetens gest
buga och bocka helt ödmjukt och modest.
Och hade det inte kännts som om min mage blivit trampad på av en korpulent est
hade jag med glädje åt jungfrun täljt en vacker dalahäst.

Kommentarer
Postat av: Belinda

ja men eller hur?! Jag funderar nästan på att göra det!!! Haha undra hur dom i affären skulle reagera?



hahah svårartad kvinnopest. Det var en ny benämning den ska jag köra med nästa gång. nej jag kan inte följa med och bada för jag har en svårartad kvinnopest...

2010-12-11 @ 13:14:06
URL: http://spellyourheart.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0