Lucka tjugofyra

Dagen är kommen
kärlek triumfera!

Förberedelser som blivit flera och flera,
ju närmre den här dagen vi marchera
börjar vi så sakteliga reducera.

Större kakor att glasera,
fler klappar att paketera,
rim att komponera, diktera och polera,
släktkalas att planera
i ett land där trafiken inte behagar fungera.

Ja, alla göromål på hög kan nästan få en att explodera, detonera, krevera,
om man inte bestämt sig för att inte låta dem sabotera,
genom att till exempel ett julbord utan onödig mat introducera.

Tillåt mig att rekommendera
att enbart must och köttbulle prioritera
och att i ett myspyntat föräldrahem husera.

Redan där kan du din ansträngning halvera,
med tanke på att där ofta redan finns fint pynt att utplacera
och piffiga lyktor att i mörka hörn gruppera.

Att sedan en sparsam klappfilosofi adoptera
genom att önska sig mindre och pyssla mera
kan dessutom skydda dig från att börsen din ruinera.

Och glöm för all del inte bort att man vid dåligt väder en vinterkänsla kan arrangera,
genom att dra ner persiennerna, gömma sig i källeran, eller bäggedera.

Det sista är dock knappast något som vi idag behöver diskutera
med tanke på att istiden vårt rike verkat invadera.

I dessa moderna tider behöver du turligt nog inte lära dig att ett instrument hantera
för att med julemusik kunna imponera.
Nu räcker det ju blott med att datamaskin härbärgera
så kan du med spotifyjulspellista komplettera.

Slutligen vill jag proklamera
att det viktiga är att realisera
att  högtiden vi hetsar så kring numera
handlar om att pappa Gud bestämt sig för att världen sauvera!

Det är fett viktigt att absorbera!

Så god jul på er alla vänner, bekanta, släktingar med flera!
Vill ni ge mig en härlig julklapp vil jag gärna proponera,
att ni via denhäringa länken på bloggen min börjar abonnera.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0