Lucka fyra

Bara tjugo dagar kvar till julaftons kväll,
tills tomten kommer till den som varit snäll
och stannar utanför hos den som besökt bordell,
stört sin granne med för hög decibell,
givit sin nästa en oförtjänt smäll,
skjutit en gasell
eller helt enkelt varit lite väl kriminell. 

Men när elakheten blott är marginell
kan det ju hända att tomten är rationell,
och inser att en förbättring är potentiell.

Att en pepparkaksdiet till exempel kan omvända en rebell,
som heter Isabel
och brukar ägna sig åt att att experimentera med en substans som är artificiell
och gör hela världen fyrdimensionell,
så att hon slipper skäll
och istället får en karamell,
en akvarell av en eternell
eller möjligtvis en resa till Israel. 






Kommentarer
Postat av: Anonym

Strålande!

2010-12-04 @ 20:38:24
Postat av: Charlotte

Varmt Välkommen in till min Smyckesblogg-Enelfindelmar! Här hittar du Unika & handgjorda smycken av mig. Trendiga och stilrena smycken som garanterat ingen annan på stan har! Kika gärna in hoppas att Du hittar något du gillar, eller någon fin julklapp till någon du tycker om.

Eller bara låt Dig inspireras! :)



/ Charlotte

2010-12-04 @ 21:43:10
URL: http://enelfindelmar.blogg.se/
Postat av: Myaraq

vad du KAN!

2010-12-05 @ 07:44:14
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Kajjan

IMPA! Vilken helt fantastisk julkalender du har knåpat ihop. Jösses. Jag funderar på om du inte ska bli tvingad att högläsa ditt julepos på julmiddagen. Jag menar istället för Victor Rydbergs "Tomten". Den kan jag visserligen av någon sjuk anledning utantill, alla sju stroferna, men jag känner att den här stämningen inte är eftersträvansvärd: http://www.youtube.com/watch?v=jyiXtL3p82I

2010-12-06 @ 15:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0