Glad nobeldag!



Idag är jag ledig hela dagen för första gången på två veckor. Det innebär egentligen att jag borde ge mig ut och göra stan i den bemärkelsen att jag i julklappshysteri shoppar upp mina surt förvärvade stålar i någon av alla stans hm-butiker, som alla innehar det rätta svenska modet, till det rätta schweiziska priset (det vill säga cirka det dubbla) och därefter handlar mig en starbucksig kaffe att avnjuta i det finfina vintervädret (det vill säga i det tvågradervarma snöslasket).

Fast nu ser det inte bättre ut än att en liten idé fötts i mitt huvud. En idé om att det vore bättre att stanna inne, läsa bloggar, äta lunch till frukost och förbereda mig mentalt inför kvällens festligheter. Kanske resumera gårdagens mystiska luciatågande för en nyhetstörstande bloggpublik.

Ja. Så får det nog bli.


Frukost en gång när jacob var här och jag kommit ihåg att gå till affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0