Tre avvikande fenomen

Under min tid i Schweiz (som i skrivande stund uppgår till cirka tjugusex timmar) har jag lagt märke till några från Sverige avvikande fenomen. Vi tart i punktform va? Det gör vi.


1. I Schweiz ser mjölkpaketen ut som yoghurtpaket, yoghurtpaketen ser ut som kräm fräsch paket, jospaketen ser ut som mjölkpaket etc. och så vidare och vidare. Iockmeddetta kan det hända att besvärlighet uppstår för nyanlända volontärer som jag.

2. I Schweiz har man på sig skorna inne. Typ som i fräcka amerikanska komediserier. Det betyder att man inte bara måste ha vädertåliga och rejäla skodon. Det betyder också att man måste ha sköna och innevänliga skodon. Allt i ett. Hela tiden. Besvärligt.

3. I Schweiziska nyckelhål (eller åtminstone vissa schweiziska nyckelhål som leder till vissa volontärers dörrar) måste man trycka i nyckeln uppochner och dessutom vrida om den åt fel håll, två varv för att komma in i önskat rum. Tokigt. 

 

Rum i vilket man enligt seden bör bära skor.


Nycklar som bör stoppas och snurra runt på fel håll.

Säng, från vilken datoren min ännu inte kan uppkopplas till internätet.


Kommentarer
Postat av: prussan

men åååh! hur känns det?? =)

2010-08-31 @ 21:24:19
URL: http://prussiluskans.wordpress.com
Postat av: Keyser

Vilka fina blommor och kuddar du har!

2010-08-31 @ 21:32:15
Postat av: Sabina

fin blogg!

2010-08-31 @ 21:46:43
URL: http://obeskrivligasabina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0