Jympa

Har ni hört om mitt nya jobb?

Inte det?

Inte så konstigt kanske, eftersom jag inte berättat om det.

Hursomhelst utgörs mitt fjärde deltidsjobb av elevassistentande på den käcka skola där Jenny jobbar och det hela känns än så länge både härligt och harmoniskt. Fram tills nu då. Jenny berättade nämligen alldeles nyss att jag imorgon förväntas deltaga i elevernas jympalektion. I JYMPAKLÄDER!

Genast började jag panika och i mitt inre återuppleva högstadiets ångestladdade volleybollmatcher och svimfärdiga biptest. På ett ögonblick förvandlades jag till en arm varelse. En vekling.

Och av bara farten började jag smida planer på hur jag skulle kunna smita undan det hela. Kanske är det här jag ska börja dra nytta av mitt invalida finger (som uppvisades i föregående inlägg).

(På tal om det. Ni glömmer väl inte att rösta i bloggbattlingen? )

Här skulle det egentligen vara en bild, på vilken jag av outgrundlig anledning (antagligen i ett ögonblick av fantastsik och oväntad tur) lyckas se någorlunda sportig ut. Men då jag för tillfället inte lyckas hitta den får vi leva i tron att den någonstans finns och bär hopp om en inte alldeles oduglig idrottsida.

Ja. Önska mig lyckatill.


Kommentarer
Postat av: pelle

Ouch!

Överlevder du jympan då, mate?!

2010-04-28 @ 15:37:10
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0