Kvällens kalasoutfit slash idalinns modebloggarposarskola

Ikväll hålls kalas i Bergsjön. Inflyttningskalas närmare bestämt. Min systers inflyttningskalas ännu närmare bestämt. 
Jag tänkte åka dit. 

Hade lite problem att bestämma outfit bara. Tajt eller slappt? Färgigt eller blekt? Snyggt eller fult? Trasigt eller helt? Det fanns så himla mycket att välja mellan.
Men efter mycket om och men bestämde jag mig. 
För att slå två flugor i en smäll tänkte jag kombinera kvällens outfitbilder med min nya exklusiva modebloggarposarskola. 

Välkomna allesammans. 
Här kommer del 1- grundläggande modebloggarposer
 
Pose nummer 1: benen i kors, imiterad puckelrygg och i fjärran skådande blick 
Vanligt i något fancigare modebloggar, där fokus ofta ligger på tjusiga designerkläder/ hippa vintagekläder
Passar dig med en något slankare kroppsform. Utstickande nyckelben är ett plus.


Tajta, trasiga bralls -syster
Tröja -Hm
Klocka -pappa
 
Pose nummer 2: framåtlutade putläppsposen. 
Vanligt förekommande i bloggar där fokus ligger på läppförstoringspreparat o. dyl.
Mycket smickrande pose för dig med något fylligare läppar och rejälare bystparti


Make: sparsam
Lugg: fönad

pose nummer 3: leende närbild. Posa gärna i ena hörnet, för en extra konstnärlig touch
En ganska basic posestil som passar de flesta. Leendet passar framförallt dig som har ett tjusigt leende och en positiv syn på livet. Blekta tänder är ett plus. 



Så, det var allt jag hade att bjuda på idag.
Jag hoppas att lektionen varit lärorik. 
Ser fram emot att se era tillämpningar senare gör jag också.
Puss
Puss


Kommentarer
Postat av: Johanna

Så det gick att tvätta tröjan i 40 grader utan att plupparna ramlade av ser jag!! Sicken dålig beskriving..

2009-10-09 @ 20:20:02
Postat av: emelie

Mkt trevliga poser måste jag säga!

Hoppas det gick bra på tentan!

2009-10-11 @ 20:27:55
Postat av: beckis

hhaa, du är ju ashet min ida!

2009-10-12 @ 17:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0