Kvällen, kusinen och tentakalaset

Godafton kamrater. Jag är åter i hemmets lugna vrå och har överlevt ännu en kväll i utflykternas tecken. Antagligen har ni alla varit väldigt oroliga för mig och undrat vart jag tagit vägen, vad jag har gjort, med vem jag varit och varför jag inte berättat för er om mina planer. För att stilla er frågvishet ber jag om ursäkt för min dåliga uppdatering och ursäktar mig med att jag fick en smula brådis då jag skulle ge mig iväg för aftonen. Och för att gottgöra för min otrevlighet drar jag för er kvällen i korthet. I mycket kort korthet.

Yes. Strax innan klockan fem gav jag mig av för att träffa min ytterst upptagne kusin Per. Per har blivit en seriös affärsman på senare dar och har som sagt ett busy liv. Lyckligt lottad som jag är blev jag tilldelad en dejt med honom idag. Det var trevligt. Jag fick se hans tjusiga lägenhet och hans lägenhetskamrat. Jag fick smaka på det luxurösa kaffe han om dagarna säljer till den som vill ha och jag fick höra om hans planer för framtiden. Låt oss säga att de är minst sagt storslagna.
Efter dejten med Per har jag och de övriga innvånarna i mitt kollektiv besökt en så kallad tentafest. Den ägde rum i Jonas, David och Filips boning och firade de tentor de i veckan förhoppningsvis klarat av. Härligt var det minsann. Där fanns det både chips och glada människor och jag är nöjd. Nöjd och trött.
Så jag önskar er en god natt och hoppas att ni önskar mig detsamma.
Det tror jag att ni gör. Ni är ju ändå trevliga och så.  
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0