Om Bella och Mads

Nu är det sen och vi hörs igen.

Ja. Ikväll är det alltså blondinbella som fyller år och följdaktligen är det en viktig dag att fira. Jag är nämligen av den åsikten att allt som är bra bör firas. Blondinbella räknas i sanning till de saker i livet som är bra.

Som jag säkert berättat om tidigare har jag och mina vänner en tradition av att fira kända människor och allmänna figurer vi beundrars födelsedagar. Ett helhärligt påfund om ni frågar mig. På så sätt får man nämligen oftare något att fira och får mer tid till att fundera över varför man finner glädje i vissa människors existens.

Glädjen jag finner i Blondinbella har inte minst sin grund i hennes positiva syn på livet, i hennes härliga självkänsla och fantastiska driftighet. Att hon dessutom är en väldigt tjusig person som lägger stor vikt vid unningar och livsnjuterier gör ju henne bara än mer förträfflig.

Firat har jag alltså gjort genom att njuta av livet och så. 
Detta gjorde jag genom att besöka godistappen och att avnjuta fångsten därifrån till en film med Mads Mikkelsen i herr Jeppsons boning. Det var fint. Filmen handlade om två karlar som ägnade sina dagar åt att dricka mycket vin och att skjuta ihjäl styggingar. Det var dock en smula problematiskt att avgöra huruvida de sköt på rätt människor eller ej. Kanske kunde denna ovisshet på något vis kopplas ihop med det kontinuerliga alkoholintaget. Vad vet jag. Vad jag vet är dock att Mads Mikkelsen är en härlig man. Han kan se hyfsat stilig ut även i fulglasögon och svett och smuts och sånt. Det beundrar jag honom för. 


Här har ni honom alltså. I filmen flamman & citronen.
Det var Mads som var citronen. Jag blev inte förvånad.


Och för att knyta ihop säcken får jag väl dra slutsatsen att nästa kändisfödelsedagsfirning får bli Mads födelsedagsfirning. Han lär fylla 44 år den 22 November. 
Det blir en festlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0