Lite om kvällen och sånt jag tänker på

God afton kamrater.

Ikväll har jag lite insomningssvårigheter. Satsade egentligen på att vara insomnad redan för en lång stund sedan, för att imorgon kunna vakna med tuppen och på så sätt ha mycket tid till att göra viktiga saker, alternativt undvika att göra viktiga saker, innan förmiddagens första och enda föreläsning. Men, som ni förstår har mina planer gått om intet. Faktum är att jag är både vaken och klar, trots att det varit släckt och tyst i rummet i flera stycken timmar redan. 

Och medan tiden går ligger jag och funderar lite på livet, och på tiden som går. Lite på att det snart är dags för mig att träda in i mitt nittonde år. Och lite på att det börjar bli dags att skriva en födelsedagsönskelista. Jag tänker också lite på hur gammal jag känner mig och lite på hur gammalt det känns att tänka på hur gammal man känner sig. Sen tänker jag lite på min ungdom. Alltså på den som varit. På den tid i livet då man faktiskt förväntades att skriva en födelsedagsönskelista. Då man tänkte på den dagen man skulle fylla nitton år, på hur gammal man skulle vara då. På hur man då skulle kunna säga att "jag minns hur det var för tio år sedan" och faktiskt minnas hur det var för tio år sedan. För tio år sedan fanns jag inte för tio år sedan och då var tio år en oändlig tid. Snart har jag levt i två tioår och kära nån vad tiden går. Och sen tänker jag inte så mycket mer på det för jag måste ju tänka på vad jag ska skriva på min födelsedagsönskelista också. Men så tänker jag lite på att det inte är lätt att komma ihåg allt man tänker på om man ska skriva ner allt man tänker på. Då blir det ju lätt som så att man glömmer det viktiga. Som till exempel vad man ska skriva på sin födelsedagsönskelista.

En brödrost, kanske? 






Kommentarer
Postat av: Anna

En kamera kanske, jag vill se vad du gör ju :)

2009-10-15 @ 09:19:33
Postat av: Thomas Hermansson

"Tempus ingens est".



Tiden är märklig.

2009-10-15 @ 13:28:04
URL: http://www.omorphia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0