Angående gator, kungar och min exemplariske far.

Tidigare ikväll när jag var ute och åkte lite buss åkte jag förbi en gata som hette kung Göstas gata. Det var ett fint namn på en gata, tänkte jag. Och jag tänkte, att om jag fick välja vilken gata jag ville bo på så skulle jag nog vilja bo just på kung Göstas gata. För namnet skull då såklart. 

Att bo på kung Göstas gata skulle nämligen kunna påminna mig om vilken kunglig man Gösta är.
Min far Gösta då alltså.

Min far är nämligen både den schysstaste och den kulaste karlen man kan tänka sig. Om jag fick bestämma vem som skulle vara kung och representera mig och hela det svenska folket och sånt, såsom kungar ju brukar göra i tider som dessa, hade jag valt min pappa Gösta.



Han är dessutom en ganska händig och innovativ man. En sån som vet hur man gör för att klistra upp tre speglar på en garderobsdörr.

Imorgon fyller han femtiåtta år. Då ska jag åka hem till honom och fira med prinsesstårta och paketer.
Kungligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0