En liten paus i mitt hektiska liv

Jag är tillbaka i köket. Dagens första kaffekopp står framför mig. Visste man inte bättre hade man kunnat tro att jag suttit här hela dagen, inte rört mig ur fläcken sedan frukost. Disken har ännu inte blivit diskad och jag ser inte klokare ut än jag gjorde vid halvtiotiden. Ändå har jag matats med mängder av information. Tyska valresultat och tyska nationalsånger, tyska städer och tyska murar som tyskt folk försöker klättra över. Eller försökte klättra över. Tydligen bestämde sig tyskarna för att de inte ville ha någon tysk mur i sitt tyska land längre, så de rev ner hela härligheten. En lång tysk film har jag också beskådat. Den var sådär tysk som bara tyska filmer kan vara, med tyska pojkar som dricker tysk öl och skäller på varandra på tyska. Jag tyckte inte att den var så värst bra, så jag ger den bara en pestoburk av de fem möjliga.

Hur som helst har den ovanligt intensiva tankeverksamheten, alternativt kaffebristen, orsakat mig en sån där härlig huvudvärk. Och eftersom man inte kan plugga när huvudet värker tänkte jag slå till på en tupplur innan aftonens dejt.

Jag har dock en ny plan för att effektivisera mitt lärande. Vad tror ni om att sova på saken?







Kommentarer
Postat av: älverbrandt

Älskling, darlin, ljuva skatt!

Hur lever ditt liv, hur är et fatt?

Jag upptäckte idag att du på bloggbanan är tillbaka,

glädjer mig så,och jag ska med spänning övervaka

hur det går till när bergstöms ord erövrar svea rike,

medan älverbrandt försöker i hemkommunens grådaskiga dike.



Jag och bettan har startat ett barnhem förresten,

och vill du skänska 200 i månaden räddar du en hemlös från rännsten.

Om din plånbok är för tunn, så kan du försöka sprida det till rikemän du känner

Pussar från högst levande poet nummer tre visst?), med hopp om att vi aldrig ska bli ovänner.

2009-10-01 @ 17:10:12
Postat av: älverbrandt

Älskling, darlin, ljuva skatt!

Hur lever ditt liv, hur är et fatt?

Jag upptäckte idag att du på bloggbanan är tillbaka,

glädjer mig så,och jag ska med spänning övervaka

hur det går till när bergstöms ord erövrar svea rike,

medan älverbrandt försöker i hemkommunens grådaskiga dike.



Jag och bettan har startat ett barnhem förresten,

och vill du skänska 200 i månaden räddar du en hemlös från rännsten.

Om din plånbok är för tunn, så kan du försöka sprida det till rikemän du känner

Pussar från högst levande poet nummer tre visst?), med hopp om att vi aldrig ska bli ovänner.

2009-10-01 @ 17:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0