Dagens besökare

Den här dagen är en social dag. Det ringer på dörren stup i kvarten och jag öppnar lika glatt varje gång. Sedan bjuder jag och mina brudar våra gäster på mat och fika och lite hårda fruktkolor, såsom man i äkta husmorsanda bör göra. Här är ett urval av dagens besökare.

Det här är Johanna som tittade förbi. Jag bjöd henne på te och kaffe och hon hjälpte mig att studera ett slag. Så här ser hon ut när hon koncentrerar sig.
 
Sedan kom syster. Syster var tydligen i närheten och kaffesugen. Hon fick kaffe och romerska bågar och hur många kolor hon ville. Ändå ser hon inte riktigt nöjd ut. Kanske hade hon vaknat på fel sida.

Sara trillade in en stund för att smaka på Rebeckas premiärsoppa och prata lite om livets nyheter och så. Soppan var gul och gjord på linser och smakade mycket bra. Det verkade Sara också tycka. Ikväll skall sara på en startaegetföretagkurs. Hon ska nämligen göra det. Starta företag alltså. Läckra ekologiska tröjor ska hon sy och sälja till den som vill ha. Kanske till dig? 

Ovan ser ni Sara och Rebecka. Rebecka har alltså lagat sitt livs första soppa idag. bra betyg fick den. Fyra pestoburkar. Kanske fem med lite extra svartpeppar. 

Snart ska också Frida komma på besök. Det blir trevligt. Jag undrar just vad vi ska bjuda henne på. Lite gammal äppelpaj kanske?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0