Angående gårdagen, maten, spelet, dansen, vinet och dagens unningar

Tjenatjena kompisar. Jag förstår att ni alla varit djupt oroade över min frånvaro. Att ni undrar  om jag blivit bortrövad av mystiska marsmänniskor eller liknande. Jag kan berätta att jag inte har det. Jag har varit hemma, ätit mat, spelat spel, dansat dans och druckit vin. Tänkte därför, för att stilla era sinnen en smula, visa ett par bilder som bevis.

Kollakollakolla. Här äts det mat.
 

och här spelas det spel


här dansas det dans


och här dricks litegranna vin


(Och för att stilla moderns nervösa sinne bör det tilläggas att dessa lådor icke tömdes under kvällen, utan enbart illustrerar hur det kan gå när kommunikationen vid inhandlingen brister.)

Jag hoppas att ni, liksom jag har en sympatisk helg, och att ni, liksom jag, unnar er något härligt för att fira helgigheterna. Idag har jag bland annat unnat mig att handla en förtjusande hallspegel, fyra burkar pesto och en förpackning extra effektivt rengörande maskindiskmedel. Det ni.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0